Bezoekers aantrekken met goede website content

Steeds meer ondernemingen begrijpen dat het hebben van een website een manier is om meer klanten via internet aan te trekken. Maar niet zoveel ondernemingen begrijpen hoe je dat nu precies het beste doet met betrekking tot de content op de website.

 

Bezoekers aantrekken met goede website content

Website content is een aanduiding voor de inhoud van de teksten op de website. Vaak zie je dat websites met weinig tekst het veel slechter doen met het aantrekken van bezoekers dan de websites met veel tekst. De eigenaren van de sites met weinig content vragen zich dan af waar de bezoekers blijven. Zij realiseren zich niet dat bezoekers via Google op de website komen, maar dat Google niet goed weet waar hij de site moet plaatsen. Bij websites met veel tekst kan Google aan de hand van de teksten de geschikte zoekwoorden bepalen. Met te weinig content weet de zoekrobot niet goed met de website om te gaan. Het gevolg is dat de website op geen enkel zoekwoord echt goed gaat scoren.

Het hebben van een aantal artikelen over de onderwerpen waarin het bedrijf gespecialiseerd is, kan helpen om extra bezoekers via Google aan te trekken. Ten eerste weet de zoekrobot de site meer op waarde te schatten. Ten tweede kan een bedrijf ook zo laten zien wat het in zijn mars heeft. Het kan de reputatie van "expert" online opbouwen.

 

 

Gebruik zoekwoorden in de teksten

Gebruik de zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden in de teksten. Gebruik de zoekwoorden ook vooral in de titel van de pagina of het artikel en in eventuele kopjes. Zo geef je in feite aan dat dit woord in de context van de tekst belangrijk is en weet Google de webpagina ook beter op waarde te schatten. Zorg ervoor dat je niet spamt: wanneer je overmatig de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden in je teksten gebruikt, dan gaat dit ten koste van de leesbaarheid. Ook kan het zijn dat Google het niet helemaal vertrouwt omdat bepaalde woorden zo vaak in de content voorkomen - iets dat bij een natuurlijk geschreven tekst nooit het geval is.

 

 

Schrijf kwalitatief goede content

Op internet geldt "content is king". Dit houdt in dat je teksten moet gaan schrijven die kwalitatief goed zijn. Niet alleen moet de informatie juist zijn, het artikel moet ook begrijpbaar zijn. Voer altijd een spellingscontrole uit op je webteksten en zorg ervoor dat ze geen grammaticale fouten bevatten. Denk ook niet slim te zijn door Engelse artikelen te vertalen met Google Translate en deze online te zetten. De zoekmachine heeft al heel snel door welke websites kwalitatief slecht zijn en plaatst ze simpelweg lager tussen de zoekresultaten. Niet echt bevorderlijk wanneer je juist veel bezoekers wilt aantrekken.

 

 

Gebruik unieke content

Zorg ervoor dat de teksten die je schrijft voor je website of teksten die je gebruikt om je website te promoten uniek zijn. Zorg er dus voor dat er nooit op twee pagina's dezelfde tekst staat - ook niet op twee totaal verschillende websites. Mocht het toch gebeuren dat je onverhoopt twee precies dezelfde teksten op internet hebt staan, dan zou het kunnen dat de website die als laatst de tekst heeft geplaatst een lagere notering in de zoekresultaten van Google krijgt.

 

 

Schrijf alleen artikelen met betrekking tot het onderwerp van de website

Zorg dat de zoekmachine niet wordt afgeleid. Het heeft geen enkele zin om bijvoorbeeld artikelen te plaatsen over de opvoeding van huisdieren op een website dat computers verkoopt. Wat wel weer bij zo'n website zou passen zijn artikelen met computer tips en trucs.