Top 3 ergernissen bij het online shoppen

Online shoppen is leuk, handig en scheelt tijd. En kan immers ook nog goedkoper zijn. Denk eraan dat u niet naar de winkel hoeft en zo geen vervoerskosten hoeft te betalen (brandstofkosten, parkeerkosten). Maar online shoppen brengt ook ergernissen met zich mee. Hieronder de top drie van grootste ergernissen bij het online shoppen.

 

Online shoppen

Online shoppen is een relatief nieuwe trend. Waar men vroeger naar de winkel moest, kan men tegenwoordig op internet diverse producten bestellen. Van computers, bureaus, wasmachines en auto's tot postzegels, boeken en pennen. Maar alles wat nieuw is en voordelen heeft, heeft meestal ook een aantal nadelen. Zo heeft men bij het online shoppen minder controle over het aankoopproces. En dit kan een hoop ergernissen met zich meebrengen. Hieronder worden de drie grootste ergernissen genoemd.

 

 

Het verkeerde artikel wordt bezorgd

U ontvangt het verkeerde artikel. Nummer één van de grootste ergernissen bij het online shoppen. Helemaal omdat u al een aantal dagen of weken heeft gewacht op de aflevering van het product. Er treedt extra vertraging op doordat u bij aflevering pas merkt dat er iets fout is gegaan in het bestelproces. Daarbij moet u het verkeerd afgeleverde product terugsturen. Dit kost u extra tijd (en soms ook geld).

 

 

Het duurt te lang voordat het artikel wordt afgeleverd

Op de website stond dat het twee tot drie dagen duurt voordat u het artikel thuis hebt. Inmiddels wacht u al enkele weken. Wanneer u navraag doet bij de klantenservice, krijgt u steeds te horen dat het artikel nog niet voorradig is. Nummer twee van de grootste ergernissen bij het online shoppen.

 

 

U bestelt het verkeerde artikel

Natuurlijk komt het ook voor dat u zelf het verkeerde artikel bestelt. U klikt per ongeluk het verkeerde artikel aan omdat de muis van uw computer traag reageert. Of u let even niet goed op. In het geval van kleding loopt u ook nog eens het risico wel het juiste kledingstuk te bestellen, maar in een verkeerde maat. In een kledingzaak kunt u het kledingstuk tenminste nog passen, voordat u het koopt. Wanneer u zelf een verkeerd artikel heeft besteld, zult u het artikel terug moeten sturen. Dit kost extra tijd en geld.

 

 

Conclusie

Online shoppen is handig. Het is leuk en het scheelt tijd. U kunt er ook een hoop geld mee besparen omdat u niet meer met de auto naar de winkel hoeft te rijden. Het scheelt dus brandstofkosten en parkeerkosten. Maar omdat online shoppen ook relatief nieuw is, kunnen er nog een hoop dingen misgaan bij het online shoppen. Veel dingen die in een normale winkel niet mis kunnen gaan. In een kledingzaak past u vaak het kledingstuk voordat u het koopt. Online kunt u het kledingstuk niet passen.