Webmasters die klanten willen werven door gebruik te maken van de organische vindbaarheid in zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing moeten hiervoor gebruik maken van content marketing. Dit is een methode waarbij gekeken wordt naar de vragen die de doelgroep heeft of kan hebben waarbij in artikelvorm een antwoord op deze vragen wordt gegeven. Deze website is een voorbeeld van content marketing. Aan de hand van vragen die mensen hebben over artikel marketing worden verschillende onderwerpen besproken. Het doel van content marketing is de lezer informeren over de besproken onderwerpen en adviseren over de strategische stappen die men kan zetten.

 

Content marketing kan verschillende uitkomsten hebben. Allereerst bouwt de schrijver een naam op binnen een bepaalde doelgroep. Naamsbekendheid kan een bijdrage leveren aan het vertrouwen dat de consument krijgt wat nodig is om een geadviseerd product daadwerkelijk aan te kopen. Ook zoekmachines hechten waarde aan content marketing. Zeker wanneer dit gebruikt wordt om backlinks in de artikelen te plaatsen. Linkbuilding is namelijk een van de factoren die ervoor zorgt dat websites een betere positie in de zoekresultaten van de zoekmachine kunnen krijgen. Wanneer dit zorgvuldig wordt gedaan, kan content marketing een zeer grote bijdrage leveren aan organisch bezoek op uw website.