In de huidige economische tijden is de website en de bijbehorende positie van deze website in de zoekresultaten van de zoekmachine bijna een vereiste geworden. Zonder een hoge Google notering komen er minder klanten. En dat is nu net wat een ondernemer nu niet kan gebruiken.
Het verbeteren van uw online vindbaarheid en zichtbaarheid kunt u grotendeels zelf doen. Het heeft merendeels te maken met een wijziging in uw denkkader en het inpassen van een dagelijks ritueel waarbij u tijd en aandacht gaat inruimen voor uw online marketing bezigheden.
Zoekmachines stellen zich tot doel de gebruiker de juiste informatie te geven. Zo lang zij dit doen blijft de gebruiker terugkomen. Wanneer een zoekmachine echter regelmatig een foutief resultaat op een zoekopdracht geeft, zal de gebruiker zijn heil snel elders zoeken. Vanuit deze gedachtegang is de zoekmachine altijd bezig om zijdeurtjes, achterdeurtjes en mazen in de zoekmachinewetten te dichten. Dit doet zij door gebruik te maken van zogenoemde algoritme updates. Wanneer u dus een SEO of linkbuilding strategie uitdenkt is het verstandig te onderzoeken wat de zoekmachines wel en absoluut niet willen.
De meeste stemmen gelden
Het belangrijke onderdeel van internetmarketing is nog steeds linkbuilding. Linkbuilding bestaat uit het geheel van online inspanningen die bijdragen aan het laten ontstaan van ‘rumour around the brand’, uw brand wel te verstaan. Want hoe werkt dat dan? Om te bepalen welke website de beste positie in een zoekmachine verdient kijken deze zoekmachines naar de onpage infrastructuur van uw website in combinatie met de zoekwoorden die u hierbij gebruikt. Wanneer echter een andere website ongeveer gelijk met u staat op het gebied van deze optimalisatie wordt er gekeken naar het rumour om uw website. Dit rumour wordt gemeten aan de hand van de hoeveelheid en het niveau van de verwijzingen van derden. Deze verwijzingen komen naar voren in de vorm van een link.