Zowel professionele marktpartijen als webmasters met een bijverdienste willen hun verdienmodel optimaal inzetten. Of dit nu te maken heeft met de verkoop van eigen producten en diensten, of dat dit via affiliate marketing of simpele directe advertenties is doet niet ter zake. Het gaat erom dat de bezoeker van de website weet wat hij komt doen en dat hij actie neemt omdat het aanbod perfect matcht met zijn directe behoefte.

Webmasters kunnen op verschillende manieren de juiste informatie verstrekken aan website bezoekers. Naast de standaard product informatie is er mogelijkheid om in een blog, newsfeed of referentie pagina extra informatie op te nemen. Een sectie met meest gestelde vragen van bezoekers en kopers kan een aantrekkelijke aanvulling zijn. Dit wordt vaak de Frequently Asked Questions (FAQ) sectie genoemd. 

Veel gestelde vragen zoeken het antwoord op bepaalde problemen die website bezoekers hebben. Deze vragen kunnen worden aangevuld met interessante wetenswaardigheden over het te leveren product of de dienst die wordt aangeboden. Een duidelijke FAQ sectie op een website is dus bepalend voor de begripsvorming van de bezoeker. Hiervoor moet de webmaster onderzoek doen naar de behoeften van de bezoeker en in het beste geval zelfs de klant. 

Ook websites die slechts advertentie ruimte aanbieden zullen ervoor moeten zorgen dat de klant tevreden blijft. De klant is dan de adverteerder. Deze moet echter voldoende juiste klanten aantrekken om de advertentie rendabel te laten zijn. Voor websites met advertenties is het daarom belangrijk dat correcte informatie wordt verstrekt. 

De vele updates in het algoritme van de zoekmachines zorgen ervoor dat de zoekmachine meer dan ooit tevoren exact moet weten waar een website en haar inhoud betrekking op heeft. Ook dit is belangrijk wanneer een veel gestelde vragen sectie op de website wordt geplaatst. Niet alle artikelen op een website zullen worden geïndexeerd. Daarom is het wederom belangrijk om de juiste zorg te besteden aan inhoudsrijke artikelen die enerzijds de bezoeker uitleggen wat hij kan verwachten maar anderzijds ook duidelijkheid brengen voor de algoritmes van de zoekmachine. 

Een goede basis voor een website vormt de infrastructuur. Deze infrastructuur is bepalend voor het succes van de website. Zoekmachines bepalen de hoogte van de positie van een website in de zoekresultaten op basis van de herkenbare informatie op de website. Gezien de grote hoeveelheid websites en (niet altijd correcte) informatie, is het belangrijk dat zoekmachines zoals Google en Bing begrijpen waar de website betrekking op heeft. Naast de welbekende sitemap draagt een weldoordachte  FAQ sectie hieraan bij.